Ce este activitatea fizica si de ce este importanta?

0
1
Leagăn-din-lemn-pentru-copii-și-copii-mici-cu-trei-locuri-și-bară-orizontală-de-metal

Activitatea fizica este orice exercitiu fizic care imbunatateste sau mentine
aptitudinea fizica si sanatatea generala. Ne gandim instant la activitatea fizica ca
la consum de energie sau la pierderea de calorii. Pentru beneficii asupra sanatatii,
activitatea fizica ar trebui sa aiba o intensitate moderata sau viguroasa. Cateva
exemple de activitati moderate includ mersul pe jos, ciclismul, gradinaritul si
drumetiile. Cateva exemple de activitati viguroase includ: alergarea, inotul,
exercitiile aerobice, fotbalul si baschetul competitiv.
In cazul copiiilor si spatiul de joaca este un mijloc perfect de a face miscare.
Locurile de joaca sunt o parte esentiala a oricarei scoli si a oricarei comunitati.
Copiii petrec mai multe ore din zi distrandu-se cu ceea ce ofera terenul de joaca:
tobogane, trambuline, leagan pentru copii si copii mici, jucarii gonflabile, etc.

Cat de activ este suficient sa fii?
De obicei, odata ce incepeti sa transpirati, sunteti implicat in activitate fizica
moderata si viguroasa. Daca alergi si ai dificultati in a vorbi, esti implicat in
activitati moderate pana la viguroase. Se crede, in general, ca copiii incep sa vada
beneficiile pentru sanatate dupa 20-30 de minute de activitate continua pentru o
perioada de 6 saptamani si dupa aceea.
Beneficiile activitatii fizice regulate
Activitatea fizica regulata este importanta pentru copii din mai multe
motive unul dintre acestea fiind beneficiile avute pe termen lung pentru sanatate.
Activitatea fizica ajuta de asemenea la mentinerea unei greutati corespunzatoare,
copiii beneficiind si de o mentinere a unei vieti active, care este foarte necesara
mai ales in ziua de azi cand copiii sunt atat de absorbiti de tot ceea ce inseamna
tehnologie. Unele dintre beneficiile suplimentare sunt:
• Scade sansele de depresie
• Ajuta la dormit noaptea
• Intareste oasele si muschii
• Ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase
• Capacitatea de a va deplasa mai usor.

Copiii inactivi si tinerii adulti pot prezenta semne de:

• Boala de inima
• Diabetul de tip 2
• Tensiune arteriala crescuta
• Sanse sporite de accident vascular cerebral
Vestea buna este ca, chiar si o cantitate modesta de activitate fizica este
buna pentru sanatatea copiilor si cu cat sunteti mai activi, cu atat si beneficiile
sunt mai mari.

Cum devin copiii mai activi.
Exista multe activitati care ajuta copiii sa ramana activi. Participarea la ore
de sport vine in minte, precum si cursurile de dans si gimnastica, in cazul fetelor.
Scolile care se bucura de detinerea unui instructor de educatie fizica au un
avantaj, deoarece de aici rezulta o competenta de indemanare care contribuie la
succesul lor si, prin urmare, participarea cu echipele sportive si / sau castigarea
anumitor concursuri sportive duc si la capaarea increderii in ideea de a fi activi.
Suportul de la egal la egal, accesul la spatiile de joaca si echipament,
precum si timpul petrecut in aer liber contribuie, de asemenea, la activitatea fizica
de care copiii au nevoie. In general, unul dintre cei mai buni indicatori ai unui copil
activ este un parinte activ.

Miscarea in aer liber
Accesul la facilitati si programe in aer liber este asociat pozitiv cu activitatea
fizica a copiilor. De asemenea, s-a constatat ca participarea sportivilor in
comunitate si participarea anterioara la activitatea fizica au fost corelate cu copiii
si adolescentii activi. Comportamentul sedenta, dupa cum bine stim, nu este
niciodata benefic, mai ales pe masura ce inaintam in varsta. De aceea, se pune
foarte mare accent pe amenajari locuri de joaca exterior care reprezinta o
modalitate de a le insufla dorinta de a face miscare inca de la o varsta foarte
frageda.