Cauze majore ale caderii parului

5
1159
Caderea Parului

Trebuie sa recunoastem, traim intr-o lume destul de nebuna. Tot timpul ne grabim, tot timpul suntem agitati si adesea uitam sa avem grija de noi insine si de nevoile organismului nostru. Acesta este momentul in care problemele incep sa apara si de cele mai multe ori constientizam acest lucru mult prea tarziu.

In ceea ce priveste sanatatea parului, cati dintre voi nu ati vazut in ultima perioada schimbari aici? Fie cantitatea, fie textura, fie culoarea. Pare sa se rupa mai des decat de obicei? Pare sa cada mult mai mult? O veste buna si una proasta: vestea buna este ca orice poate fi trata, vestea proasta este ca poti fi afectat de cele 3 principale cauze ale deteriorarii parului.

Stresul – stiati ca fiecare minut pretrecut in ingrijorare poate insemna pierderea a aproape 10 fire de par? Uneori stresul nu poate fi evitat, insa partea buna e ca tot timpul este loc de mai rau. Suna pesimist, stiu, in fapt vreau sa spun altceva. Exista tot timpul si situatii mai grave, orice lucru are o rezolvare, prin urmare stresul trebuie lasat la o parte.

Nutritia – sau mai bine spus deficiente in nutritie. Se situeaza pe locul doi in ceea ce priveste cauzele caderii parului si desigur pe primul loc in aparitia diverselor alte probleme. Parul, la fel ca si oricare alta celula si tesut din organism, este conectat la fluxul sanguin. Astfel orice mancam (sau nu mancam) are un efect direct si imediat si asupra parului. Pentru un par sanatos si fara probleme trebuie sa existe un mix de nutrienti in alimentatie, care sa includa vitaminele A, C, E, D, B5, B6, B12, fier, zinc, proteine, acizi grasi esentiali, magneziu si altele. Oricare dintre acestea le considerati deficitare, remediati-le pentru a evita problemele legate de par, caderea parului si tot ceea ce inseamna deteriorarea acestuia.

Dezechilibre hormonale – stiu, va intrebati cum ar putea evitate acestea, cum pot fi tinuti hormonii sub control? Secretul este un stil de viata sanatos. Organismul are un sistem de auto-reglare ce poate fi ajutat prin reducerea consumului de cofeina si alcool, prin odihna suficienta, o dieta echilibrata, exercitii fizice zilnice si desigur reducerea stresului. Evitand pe cat posibil aceste principale cauze, vei reusi sa ai acel par sanatos si bogat pe care ti l-ai dorit dintotdeauna.